lizamuslim

Hati ini telah bersatu, Berkumpul di perut bumiMu, Hati ini telah berpadu, Bersatu memikul beban dakwahMu, Hati ini telah mengikat setia, Untuk mendaulat untuk mendukung, SyariatMu di alam maya, Maka Ya Allah eratkanlah, Ikatan yang ada...

Assalamualaikum,



Mula mengerti maksud cap ayam ini.... Barulah aku tahu bagi orang Terengganu, sekiranya sesuatu itu tiada standard dan sangat lekeh, maka dilabelkan cap ayam. Lepas itu Dr. Lo' Lo' pula buat satu posting mengenai stadium cap ayam yang roboh di Terengganu. Beliau mempersoalkan samada konsultan ke yang cap ayam, atau kerajaan ke yang cap ayam.

Yang sahnya ialah stadium di Terengganu runtuh. Ada juga orang yang ingin mempertahankan kerajaan Terengganu, kerana kata mereka Jaya Supermarket pun runtuh. Bezanya ialah jaya supermarket memang hendak diruntuhkan, cuma prosedur sahaja yang mungkin tidak betul. Stadium di Terengganu bukan hendak diruntuhkan, tetapi ia runtuh atas sebab yang masih belum diumumkan.

Jadi unsur cap ayam itu saya rasa memang ada. Di mana letaknya cap ayam itu anda kena nilai sendiri. Yang pasti ialah wang jutaan ringgit lebur sahaja bersama leburnya stadium tersebut. Bayaran telah dibuat.

Kontraktor telah terima bayaran. Konsultan telah terima bayaran. Sub kontraktor sudah terima bayaran. Segala yang perlu menerima bayaran telah terima bayaran. Wang rakyat Terenggau telah melayang. Cuma rakyat Terengganu sahaja yang melopong.

Tahap kehidupan masih lagi jauh tertinggal berbanding dengan negeri negeri lain. Kos kehidupan tinggi berbanding dengan negeri negeri lain yang juga setaraf dengannya. Royalti minyak rakyat hanya dengar deringan duitnya sahaja. Wang ehsan pun rakyat tidak pernah lihat.

Yang rakyat dapat lihat ialah runtuhnya stadium.

Yang rakyat dapat ialah menghirup debu stadium yang runtuh.

Posted by Hamirdin b Ithnin

Powered By Blogger

Blog Pilihanku...

Blog Archive