lizamuslim

Hati ini telah bersatu, Berkumpul di perut bumiMu, Hati ini telah berpadu, Bersatu memikul beban dakwahMu, Hati ini telah mengikat setia, Untuk mendaulat untuk mendukung, SyariatMu di alam maya, Maka Ya Allah eratkanlah, Ikatan yang ada...



Presiden Pas Tuan Guru Dato Seri Hj. Abdul Hadi Awang hari ini mengumumkan saf kepimpinan Pas yang baru. Di peringkat negeri tidak banyak perubahan yang berlaku bagi jawatan Pesuruhjaya Pas Negeri. Seperti yang dijangka dua tokoh kanan Pas yang tidak terpilih dalam pertandingan jawatan Timbalan Presiden dilantik menganggotai AJK Pas Pusat.

Pelantikan Datuk Paduka Husam Musa dan Hj. Muhd. Sabu oleh YB Presiden sekaligus menepis segala tohmahan oleh media dan pemimpin Umno bahawa Pas sedang mengalami pergolakan dan perpecahan kononnya di antara kumpulan golongan Erdogan dan Ulama.

Di sini jelas menunjukkan tidak wujud politik dendam atau sebarang unsur yang tidak sihat di dalam Pas seperti yang berlaku dalam Umno dan komponen BN yang lain. Misalnya lihatlah balasan yang diterima oleh Khairy Jamaludin dan ramai penyokong Pak lah yang sebelum ini memegang jawatan tinggi dan cukup berpengaruh sama ada dalam parti atau pentadbiran kerajaan. Satu persatu dicantas dan dipinggirkan dalam Umno kerana tidak sehaluan dengan idea 1Malaysia. Begitu juga yang berlaku dalam MCA, Datuk Chua Soi Lek terpaksa meratapi nasib malang apabila tidak memegang jawatan dalam kabinet serta hanya diberikan peranan kecil dalam MCA walaupun bergelar timbalan Presiden.

Pelantikan Datuk Husam Musa dan Hj. Muhd. Sabu menunjukkan keterbukaan Pas dalam menerima pandangan dan teguran sama ada daripada pimpinan atau ahli di peringkat bawahan. Di sini menunjukkan bahawa sumbangan kedua tokoh ini masih diperlukan dalam memastikan kemaraan Pas dalam arus politik negara. Tidak timbul soal tekanan atau pengaruh luar dalam pelantikan ini. Saya melihat Tuan Guru Hj. Abdul Hadi Awang sentiasa meletakkan kepentingan Islam dan Pas mengatasi segala-galanya. Semoga dengan pelantikan ini akan memacu dan meningkatkan momentum perjuangan Pas untuk memastikan Umno@BN akan tersungkur dalam pilihanraya umum akan datang.

Powered By Blogger

Blog Pilihanku...

Blog Archive