lizamuslim

Hati ini telah bersatu, Berkumpul di perut bumiMu, Hati ini telah berpadu, Bersatu memikul beban dakwahMu, Hati ini telah mengikat setia, Untuk mendaulat untuk mendukung, SyariatMu di alam maya, Maka Ya Allah eratkanlah, Ikatan yang ada...

Kes ke 58, seorang pelajar perempuan warganegara Malaysia berumur 11 tahun yang merupakan kontak kepada kes ke 43.

Beliau adalah pelajar SRK Assunta 2 tetapi berlainan kelas dengan kes ke 43. Beliau telah mula mengalami demam, batuk dan sakit tekak mulai 21 Jun 2009, dimasukkan ke Hospital Sungai Buloh dan disahkan positif pada 22 Jun 2009.

Beliau merupakan kes jangkitan tempatan ke 7. Sehubungan dengan ini telah terdapat 2 kes positif di kalangan pelajar di sekolah tersebut dan pihak Kementerian sedang mengambil langkah yang sewajarnya.

Buat masa ini dua buah sekolah iaitu SRJK(C) Jalan Davidson, Kuala Lumpur dan SRK Assunta 2, Petaling Jaya, telah ditutup bermula masing-masing pada 21 Jun 2009 dan 22 Jun 2009.
Sementara itu bagi Seri Cempaka International School, Batu 9 Cheras, Selangor; SMK Seksyen 9 Shah Alam dan SMK Damansara Utama, Petaling Jaya dimana satu kelas sahaja telah diarah tutup di sekolah masing-masing bermula 22 Jun 2009.

Semua penutupan ini dilaksanakan sehingga 27 Jun 2009. Manakala bagi SM Wangsa Maju, Kuala Lumpur, satu kelas juga diarah tutup sehingga 25 Jun 2009. Sehubungan dengan ini, semua ibubapa kepada pelajar-pelajar sekolah yang dinyatakan di atas diminta untuk memastikan anak-anak mereka berada di rumah dan tidak pergi ke tempat-tempat awam.
Manakala ibubapa dan ahli keluarga kepada anak-anak yang diletak dibawah home qurantine boleh menjalani aktiviti harian seperti biasa. Walau bagaimana pun ibubapa dan ahli keluarga kepada kes yang disahkan positif hendaklah menjalani home quarantine seperti yang diarahkan oleh pihak Kementerian.

Kepada pelajar-pelajar dari sekolah terbabit sekiranya mengalami gejala demam dan tanda-tanda seperti batuk, sakit tekak dan selesema hendak segera mendapatkan rawatan di
hospital.

Maklumat terkini boleh diperolehi di bawah
Microsoft Word - 22 Jun 2009 Kenyataan Akhbar KPK Influenza a H1N1 -Final3[1] PEMBETULAN height="500" width="100%" > value="http://d.scribd.com/ScribdViewer.swf?document_id=16677238&access_key=key-2eupos4gikr240gl1k1o&page=1&version=1&viewMode=">

Powered By Blogger

Blog Pilihanku...

Blog Archive